RUTGER EN ARIE FIETSEN VOOR HOSPICE!

Verslag dag 6

Zo, we zijn in Andermatt. Het laatste wintersportdorp voor de Gotthardpas. Eindelijk is hier een computer met USB aansluiting zodat we de foto's van tot nu toe kunnen uploaden. Vergeet deze dan ook niet te bekijken.

Maar goed. Vandaag een hele rustige dag gehad. We hebben heerlijk langs het Vierwoudstedenmeer gefietst en de tijd genomen om hiervan te genieten. Op de pont van Beckenried naar Gersau (dat moest, want fietsers kunnen niet door de Seelisbergtunnel) hebben we echt onze ogen uitgekeken. Schitterend. Tot nu toe de mooiste dag ondanks het soms drukke verkeer.

Na het meer begon de klim naar de Gotthardpas. Deze viel eigenlijk alles mee. Hij was niet zo heel erg steil, behalve het laatste stuk tot Andermatt. En de bewolking en 25 graden maakte de omstandigheden perfect. Daarom waren we eigenlijk best wel fit toen we om 1600 uur in het hotel aankwamen. Maar we vonden het mooi geweest na 83 km waarvan 30 km klimmen. Nu kunnen we lekker uitrusten voor de laatste dag.

Morgen fietsen we nog 12 km naar de top (deze zijn minder steil dan wat we al gehad hebben), dan 80 km omlaag naar Bellinzona en dan de laatste 45 km langs het Lago Maggiore naar het park in Brezzo waar onze vrouwenschare ons opwacht.

De feiten:

83 km

7 uur op de fiets.

De fietsen zijn in Amsteg gesmeerd en al het piepen en kraken is verdwenen.

Zwitserland is een duur land. De wisselkoers is bijna 1E=1F terwijl deze vorig jaar nog 1E=1,5F was!

Zwitsers, Fransen, Duitsers, Luxemburgers en Belgen zijn allemaal gastvrijer en vriendelijker dan Nederlanders.

In de praktijk hebben fietsers in Zwitserland altijd voorrang (of mensen weten wat we aan het doen zijn en tonen hun respect).

En natuurlijk is het nog steeds gezellig, zeker nu we ons doel en onze gezinnen zo dicht naderen.

Tot nu toe is alles voorspoedig gegaan dus laten we hopen op een mooie afsluiter van deze schitterende week. Nu eerst eens lekker aan de biefstuk en daarna lekker slapen in wederom een prima hotel.

Groeten van Arie en Rutger

O, ja. Arie zoekt nog een fietsmaat om mee naar Hammerfest te fietsen en Rutger zou graag de Panoramaroute door de alpen (alle bergpassen) willen fietsen. Wie meldt zich aan?

Arnoud

Echt superknap hoe jullie het zo makkelijk laten klinken, diep respect!

En ja, wij zijn helaas niet zo gastvrij.. Des te meer reden om van het buitenland te genieten! ;)

Mirjam

Lieve Rut,

We wachten op je en missen je.

Dikke kus,

Je vrouwen

Heleen & Herman

Wat een heerlijk idee, nog maar 12 kilometer klimmen en dan die lange afdaling. Niet te hard en de helm strak aangesnoerd. Rutger, geen capriolen als op de Puy Marie. Veel succes en genieten maar.

Aad

ik meld mij graag aan voor deze twee routes maar dan wel op elkaar aansluitend anders is het geen echte uitdaging .....................
ahum .

Martin Kooiman - DVO

Hammerfest in Noorwegen ? ik ga wel mee ! :)

succes de laatste etappe en een fijne tijd in Italia !

Nico & Saskia

Arie en Rutger,
Veel sterkte en succes bij het slot van jullie tour!
Al met al een hele prestatie.
Groet, ook aan Karin en Mirjam

John

Mannen, goed gedaan! Had ik niet gedacht maar wel gehoopt. Morgen nog even voorzichtig aan die berg af en dan zien we elkaar. Groeten!

Marc en Geraldina

Ongelofelijk hoor mannen hoe jullie dit doen en leuk die foto's.
De laatste loodjes en dan zijn jullie bij jullie vrouw en kinderen.
Heel veel succes met de laatste kilometers.
Gr uit Oud-Beijerland en geniet er nog even van!!!!

Gerard en Els

Wat een knappe prestatie leveren jullie!
Wij wensen jullie veel plezier morgen op de laatste dag van jullie tocht en een gezellige hereniging met jullie families.

Niels & Henk

Mannen goed gedaan nog 1 dag en dan lekker rusten, ik hoop dat de Sudoko creme heeft geholpen!

Ivo

Knap hoor. Succes de laatste dag en geniet van jullie vakantie.

Robin & Gabrielle

Wow, Ik lees met steeds meer bewondering de verslagen. Ikzelf word al moe bij de gedachte maar de heren zitten nog steeds op de fiets. Het moraal is nog steeds goed zo te lezen en de geplande afstanden worden (soms zelfs met gemak) gehaald. Succes met de laatste etappe en geniet daarna lekker van deze buitengewone prestatie.

Hamba