RUTGER EN ARIE FIETSEN VOOR HOSPICE!

Verslag dag 4

Vandaag een slechte dag voor de mensen die per kilometer sponsoren. Omdat we de heuvels beu waren hadden we besloten om vandaag via Strassbourg te fietsen. Een kleine omweg, maar vlak. We begonnen met een kleine klim naar 410m (de Col de Saverne) en daarna een schitterende afdaling de Vogezen uit. Vervolgens een 50 kilometer lang geasfalteerd autovrij fietspad langs het Canal du Marne au Rhin. Helemaal tot in Strassbourg, dwars door het complex van Europees Parlement: schitterend. Vervolgens bij Kehl Duitsland ingereden om daar de internationale fietsroute langs de Rijn te nemen. Helaas kwamen we erachter dat deze geheel onverhard was (op Google Earth leek het toch echt mooi asfalt). Rutgers racefietsbanden hielden het prima maar we moesten nog 130 kilometer en dat was toch iets te oncomfortabel. Dus zijn we met de pont bij Rhinau weer terug Frankrijk ingegaan en langs de Rijn over een asfaltweg 'immer gerade aus nach Süd' of 'tout droite au sud'. Op deze manier ontwikkelen we een behoorlijke talenkennis :-)). Uiteindelijk bij Neuenburg weer terug Duitsland in en snel naar het hotel in Efringen-Kirchen. Behalve de vele kilometers en de brandende zon toch een geslaagde dag zonder ongelukken of materiaalpech. De feiten: 195 km (175 gepland plus 20 onvoorzien) 30 graden Geen wolken, geen regen Weinig wind Arie beetje pijn in zn knie, Rutger in zn nek Efringen-Kirchen ligt 15 km boven Basel De wegen in Frankrijk zijn beter dan in Duitsland En natuurlijk: nog steeds gezellig. Geen idee waar we morgen eindigen, maar dat zien jullie dan wel weer. De hartelijke groeten van Arie en Rutger

Jan van Heese

Knap gedaan in 4 dagen in Basel.
we proberen jullie een warm een onthaal te geven.

Jan van Heese

Arnoud

Vanaf nu wordt het alleen nog maar mooier! Lekker de bergen in.. Ik ben benieuwd hoe het jullie afgaat!

Leen & Pita

De snelste route is niet altijd de kortste weg... maar dat weten je nu ook zelf wel. Het zijn nu nog maar een paar hobbels tot Luino. Hou je haaks. Toi, toi, toi ad infinitum

hospice hoeksche waard

Goedemorgen Arie en Rutger,
Als ik dit berichtje schrijf zitten julie w.s. al weer op de fiets. Fijn om te lezen dat alles voorspoedig gaat!
We denken aan jullie en wensen je succes met "de laatste Kilometers"
Hospice hoeksche waard

ed

vind het een enorme knappe prestatie !!

Aad

Hoi Jongens hartstikke gaaf wat jullie doen. Best wel eens (te zwaar denk ik zo maar nu vollhouden hoor vanaf morgen nog twee dagen ................

Heerlijk om dat park op te fietsen(strompelen) en dan al die meiden te omhelzen !

Hamba